Cum'è un tipu di trasportu spartutu, i scooters elettrici ùn sò micca solu chjuchi in grandezza, risparmiu d'energia, faciuli d'operare, ma ancu più veloci di e biciclette elettriche. Hanu un locu in i carrughji di e cità europee è sò stati introdutti in Cina in un tempu estremu. Tuttavia, i scooters elettrici sò sempre cuntruversi in parechji lochi. Attualmente, a Cina ùn hà micca stipulatu chì i scooters elettrici sò veiculi di rilazione publica, è ùn ci sò micca regulazioni naziunali o industriali speciali, per quessa ùn ponu micca esse usatu in a strada in a maiò parte di e cità. Allora chì hè a situazione in i paesi occidentali induve i scooters elettrici sò populari? Un esempiu da Stoccolma, a capitale svedese, mostra cumu i fornituri, i pianificatori di l'infrastruttura è l'amministrazioni di a cità cercanu di assicurà u rolu di i scooters in u trasportu urbanu.
"Ci deve esse ordine in e strade. U tempu di u caosu hè finitu ". Cù ste parolle dure, u ministru di l'infrastruttura di Svezia, Tomas Eneroth, hà prupostu una nova lege stu veranu per regulà l'operazione è l'usu di scooters elettrici. Dapoi u 1 di settembre, i scooters elettrichi sò stati pruibiti micca solu da i marciapiedi in i cità svedese, ma ancu di parcheghju in a capitale, Stoccolma. I scooters elettrici ponu esse parcheggiati solu in spazii appositamente designati; sò trattati cum'è e bicicletta in quantu à u trafficu stradale. "Queste novi regule migliurà a sicurità, soprattuttu per quelli chì camminanu nantu à i marciapieli", Eneroth hà aghjustatu in a so dichjarazione.
A spinta di Svezia ùn hè micca u primu tentativu di l'Europa di furnisce un quadru legale per e motociclette elettriche sempre più populari. Roma hà introduttu recentemente una forte regulazione di velocità è hà riduciutu u numeru di l'operatori. Parigi hà ancu introduttu zone di velocità cuntrullate da GPS l'estate scorsa. L'autorità in Helsinki anu pruibitu l'affittu di scooters elettrici in certe notti dopu à mezzanotti dopu una seria di accidenti causati da persone ubriachi. A tendenza in tutti i tentativi di regulazione hè sempre a listessa: l'amministrazioni rispittive di a cità cercanu di truvà modi per incorpore scooters elettrici in i servizii di trasportu urbanu senza oscuranu i so vantaghji.
Quandu a mobilità divide a società
"Se guardate l'inchiesta, i scooter elettrici dividenu a società: o li amate o li odi. Hè ciò chì rende a situazione in cità cusì difficiule ". Johan Sundman. Cum'è capu di prughjettu per l'Agenzia di Trasportu di Stoccolma, prova di truvà un mediu felice per l'operatori, a ghjente è a cità. "Videmu u latu bonu di i scooters. Per esempiu, aiutanu à copre l'ultimu chilometru più veloce o riduce a carica di u trasportu publicu. À u listessu tempu, ci sò ancu i lati negativi, cum'è i veiculi chì sò parcheggiati indiscriminatamente nantu à i marciapiedi, o l'utilizatori ùn seguitanu micca e regule è a velocità in i zoni di trafficu ristrettu ", continuò. Stoccolma hè un primu esempiu di una cità europea chì stabilisce rapidamente scooters elettrici. In u 2018, ci era 300 scooters elettrici in a capitale di menu di 1 milione d'abitanti, un numeru chì hà sbulicatu dopu l'estiu. "In u 2021, avemu avutu 24,000 scooters in affittu in u centru di a cità à l'ora di punta - quelli eranu tempi insopportabili per i pulitici", ricorda Sundman. In a prima volta di regulamenti, u numeru tutale di scooters in a cità era limitatu à 12 000 è u prucessu di licenza per l'operatori hè rinfurzatu. Quist'annu, a lege scooter hè entrata in vigore in settembre. In vista di Sundman, tali regulamenti sò u modu ghjustu per fà i scooters sustinibili in l'imaghjini di u trasportu urbanu. "Ancu s'ellu venenu inizialmente cù restrizioni, aiutanu à silenziu e voci scettiche. In Stoccolma oghje, ci sò menu critichi è feedbacki più pusitivi chè dui anni fà ".
In fatti, Voi hà digià fattu parechji passi per trattà cù i novi rigulamenti. À a fine di l'aostu, l'utilizatori anu amparatu nantu à i cambiamenti chì venenu via un email speciale. Inoltre, i novi parcheghji sò evidenziati graficamente in l'app Voi. Cù a funzione "Truvà un spaziu di parcheggio", una funzione per aiutà à truvà u spaziu di parcheggio più vicinu per i scooters hè ancu implementata. Inoltre, l'utilizatori sò avà richiesti di carica una foto di u so veiculu parcheggiatu in l'app per documentà u parcheghju currettu. "Vulemu migliurà a mobilità, micca impedisce. Cù una bona infrastruttura di parcheghju, e-scooters ùn saranu micca in modu di nimu, permettendu à i pedoni è à l'altru trafficu di passà in modu sicuru è lisu ", disse l'operatore.
Investimenti da e cità?
A cumpagnia tedesca di noleggio di scooter Tier Mobility pensa ancu cusì. I runabouts di Tier turchese è turchese sò avà nantu à a strada in 540 cità in 33 paesi, cumpresu Stoccolma. "In parechje cità, e restrizioni à u numeru di scooters elettrici, o certi rigulamenti nantu à i parcheghji è i tariffi d'usu speciali, sò discututi o sò digià implementati. In generale, favurizemu a cunsiderazione di e cità è di e municipalità, per esempiu, in u futuru Possibilità di inizià un prucessu di selezzione è cuncede una licenza à unu o più fornituri. L'obiettivu deve esse di selezziunà i migliori fornitori, assicurendu cusì a più alta qualità per l'utilizatori è a megliu cooperazione cù a cità ", hà dettu u Direttore di Comunicazione Corporativa di Tier Florian Anders.
Tuttavia, hà ancu signalatu chì una tale cooperazione hè necessaria da e duie parti. Per esempiu, in a custruzzione è l'espansione di l'infrastruttura assai necessaria in una manera puntuale è cumpleta. "A micromobilità pò esse integrata in modu ottimale in u mischju di trasportu urbanu solu s'ellu ci hè un numeru abbastanza di parcheggi per scooters elettrici, biciclette è biciclette di carica, è ancu piste ciclabili ben sviluppate", dice. Hè irrazionale per limità u numeru di scooters elettrici à u stessu tempu. "In seguitu à altre cità europee cum'è Parigi, Oslo, Roma o Londra, u scopu deve esse di emette licenze à i fornitori cù i più alti standard è a megliu qualità durante u prucessu di selezzione. In questu modu, ùn solu un altu livellu di sicurità è di sicurità pò esse mantinutu.
A mobilità cumuna hè una visione di u futuru
Indipendentemente da i regulamenti, diversi studii da e cità è i pruduttori anu dimustratu chì e-scooters anu un impattu pusitivu misurabile nantu à a mobilità urbana. In Tier, per esempiu, un ricenti "prughjettu di ricerca citadinu" inchiesta più di 8000 persone in diverse cità è trovu chì una media di 17,3% di viaghji scooter rimpiazzatu viaghji vittura. "I scooters elettrici sò chjaramente una opzione durabile in u mix di trasportu urbanu chì pò aiutà à decarbonisà u trasportu urbanu rimpiazzendu e vitture è cumplementendu e rete di trasportu publicu", disse Anders. Hà riferitu à un studiu da u Forum Internaziunale di u Trasportu (ITF): A mobilità attiva, a micromobilità è a mobilità spartuta duveranu cuntà quasi 60% di u mischju di trasportu urbanu da u 2050 per migliurà a sustenibilità di u sistema di trasportu.
À u listessu tempu, Johan Sundman di l'Agenzia di Trasportu di Stoccolma crede ancu chì i scooters elettrici ponu occupà una pusizione ferma in u futuru mischju di trasportu urbanu. Attualmente, a cità hà trà 25 000 è 50 000 scooters à ghjornu, cù a dumanda chì varieghja cù e cundizioni climatichi. "In a nostra sperienza, a mità di elli rimpiazzanu a caminata. Tuttavia, l'altra mità rimpiazza i viaghji di trasportu publicu o viaghji brevi in taxi ", disse. Ellu aspetta chì stu mercatu diventerà più maturu in l'anni à vene. "Avemu vistu chì e cumpagnie facenu un grande sforzu per travaglià più strettamente cun noi. Hè ancu una bona cosa. À a fine di u ghjornu, tutti vulemu migliurà a mobilità urbana quantu pussibule.
Tempu di Postu: Dec-16-2022